علائم دیابت و مراقبت از دیابت Featured

09 تیر

دیابت شایع ترین بیماری نسل ماست. تعداد افرادی که به دیابت مبتلا می شوند در چند سال اخیر در سطح جهان به طور تصاعدی افزایش یافته است.

علاوه بر این، میزان مصرف مواد غذایی ناسالم و فرآوری شده در جوانان و کودکان، تعداد افراد مبتلا به دیابت را افزایش داده است.

دیابت می تواند محدودیت های غذایی ایجاد کند و همچنین بر عملکرد و سطح انرژی بدن تأثیر منفی بگذارد. در حال حاضر هیچ درمانی برای دیابت وجود ندارد. با این حال، پزشکان به بیماران توصیه می کنند که ورزش کنند، رژیم غذایی سالم داشته باشند و کاهش وزن را مدیریت کنند.

برای افرادی که از دیابت رنج نمی برند یا دیابت مرزی دارند، می توانید اقدامات پیشگیرانه را خودتان انجام دهید. ابتدا به دنبال علائم احتمالی باشید و اگر مطمئن نیستید، به کلینیک دیابتی درمرکزنسخه  مراجعه کنید.

5 علامت اصلی دیابت چیست؟

ممکن است بدانید که بیشتر انواع دیابت نوع 1 یا نوع 2 هستند که هر دو علائم متفاوتی دارند و روش های درمانی متفاوتی دارند.

دیابت بارداری یکی دیگر از انواع دیابت شایع در زنان باردار است. دیابت بارداری پس از تولد نوزاد ناپدید می شود.

بیماران دیابتی نوع 2 برای مدت طولانی هیچ علامتی را احساس نمی کنند یا گاهی اوقات هیچ علامتی را احساس نمی کنند. در حالی که بیماران نوع 1 ممکن است علاوه بر علائم زیر، تهوع، استفراغ یا درد را در معده خود احساس کنند:

احساس تشنگی و گرسنگی:

همچنین به عنوان پلی دیپسی شناخته می شود، احساس تشنگی به دلیل سطح بالای قند خون در بدن شما ایجاد می شود. در حالی که به دلیل دیابت، بدن نمی تواند غذا را به انرژی تبدیل کند، به همین دلیل است که بسیاری از افراد حتی پس از خوردن غذا احساس گرسنگی و خستگی می کنند.

حتی ممکن است برخی افراد بدون انجام کاری وزن کم کنند. این به این دلیل است که بدن زمانی که نتواند از غذا انرژی دریافت کند شروع به سوزاندن چربی می کند.

اغلب ادرار کردن:

دیابت می تواند باعث شود که شما بیش از حد معمول ادرار کنید، به خصوص در طول شب. این به این دلیل اتفاق می افتد که بدن شما نمی تواند گلوکز خون شما را فیلتر کند و باعث می شود کلیه ها ادرار بیشتری بسازند. پولیوریا اصطلاح پزشکی برای این علامت است.

تاری دید:

هنگامی که سطح مایعات در بدن تغییر می کند، می تواند منجر به تورم روی لنزهای داخل چشم شود. تورم شکل عدسی را تغییر می دهد و منجر به تاری دید می شود. درمان دیرهنگام حتی می تواند منجر به از دست دادن دائمی بینایی شود.

پوست خشک و خارش دار:

از آنجایی که بدن شما مایعات ضروری را در ادرار ترشح می کند، سایر قسمت های بدن ممکن است کم آب شوند و منجر به خشکی و خارش شود.

آسیب عصبی:

سطح بالای قند خون می تواند بر اعصاب شما تأثیر منفی بگذارد و گردش خون مناسب را متوقف کند. این می تواند از بهبودی مناسب در هنگام زخمی شدن جلوگیری کند یا آن را به تاخیر بیندازد. نه تنها این، بلکه اعصاب آسیب دیده همچنین می تواند باعث بی حسی و گزگز در پاها، دست ها و پاهای شما شود که به آن نوروپاتی می گویند.

می توانید از یک پزشک پا در مرکز نسخه کمک بگیرید که در درمان آسیب عصبی در پاها و تجربه دارد.

در صورت مواجهه با هر یک از این علائم بسیار مهم است که به موقع به پزشک مراجعه کنید و درمان دیابت را درکلینیک نسخه دریافت کنید.

نادیده گرفتن این علائم یا به تاخیر انداختن درمان می تواند منجر به عوارض قلبی، سکته مغزی، کاهش بینایی و بیماری های کلیوی شود. به همین دلیل است که انجام معاینات منظم مراقبت از دیابت در Bمراکز درمانی بسیار مهم است.

مراقبت از دیابت در مراکز درمانی چگونه مفید است؟

تشخیص زودهنگام این علائم می تواند به تشخیص و درمان زودتر کمک قابل توجهی کند. پزشکان ممکن است تغییراتی را در شیوه زندگی پیشنهاد کنند که می تواند از بدتر شدن وضعیت جلوگیری کند و سطح قند خون شما را کنترل کند.

پزشکان ممکن است داروهایی را برای کمک به حفظ سطح مایعات در بدن توصیه کنند.

علاوه بر این، پشتیبانی از پزشکان قابل اعتماد و با تجربه می تواند نقش قابل توجهی در بهبود سلامت شما داشته باشد.

پزشکان متخصص پا در کلینیک نسخه  می توانند به آسیب عصبی در پاهای شما کمک کنند و همچنین مراقبت از پای دیابتی را ارائه دهند. آنها در طول سال ها با بسیاری از بیماران دیابتی کار کرده اند و مراقبت های قابل اعتماد پای دیابتی را درکلینی نسخه ارائه می دهند.

نتیجه:

به طور خلاصه، مراقبت از رژیم غذایی و انتخاب سبک زندگی برای دوری از دیابت بسیار مهم است. معاینه منظم خود از نظر علائم و کنترل بدن می تواند به شما در تشخیص زودهنگام و جلوگیری از عوارض بعدی کمک کند.

به عنوان یک بیمار دیابتی، باید مراقبت های معمول دیابت را در دریافت کنید یا به پزشکان متخصص پا در مراجعه کنید. این بررسی های منظم نه تنها می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید بلکه علائم هشدار دهنده اولیه را نیز شناسایی کنید.

لطفا جهت رزرو وقت با ما تماس بگیرید: 02143682