آیا وقتی کفش می پوشید در ناخن پای خود احساس درد می کنید؟ Featured

07 تیر

بسیاری از مردم مطمئن نیستند که چگونه به درستی ناخن های در حال رشد خود را درمان و از آنها مراقبت کنند. در واقع، برخی از مردم حتی می پرسند "چه کسی ناخن های روییده پا را درمان می کند؟" اگر فکر می کنید ممکن است گیج شوید، این وبلاگ برای شما عالی است. ما توضیح خواهیم داد که ناخن‌های فرورفته چیست، علائم آن‌ها، نحوه برخورد با آن‌ها و چه کسی ناخن‌های فرورفته پا را درمان می‌کند (متخصصین پا)

اگر فکر می‌کنید باید به یک متخصص پا  مراجعه کنید، همین امروز با کلینیک پا نسخه تماس بگیرید.

عفونت ناخن فرورفته چیست؟

اول، کمک می کند تا دقیقاً مشخص شود که عفونت ناخن فرورفته چیست و چگونه ایجاد می شود.

عفونت ناخن پا زمانی رخ می دهد که نوک گوشه یا لبه ناخن پا به جای اینکه آزادانه به سمت بیرون رشد کند، به پوست اطراف آن فرو می رود. انگشت شست پا که احتمالاً از این مشکل رنج می‌برد، انگشت شست شماست، زیرا معمولاً انگشتی است که بیشترین تماس را با کفش شما دارد.

این وضعیت به طور بالقوه بسیار دردناک است و می تواند تقریباً هر کسی را در هر سنی تحت تأثیر قرار دهد. در صورت عدم درمان، عفونت ناخن فرورفته می تواند منجر به عفونت های دیگری شود که حتی ممکن است به ساختار استخوانی زیرین پاهای شما سرایت کند.

اگر شرایطی دارید که جریان خون در پاهای شما را کاهش می دهد، مانند دیابت و بیماری شریانی محیطی، احتمالاً از ناخن فرو رفته در پا رنج خواهید برد. در واقع، اگر از هر یک از این بیماری‌ها رنج می‌برید، ناخن پای شما می‌تواند خیلی سریع ترش شود و منجر به عوارض شدید شود. به همین دلیل مهم است که علائم را در مراحل اولیه بشناسید و بر اساس آن درمان کنید.

ناخن‌های فرورفته در خانه قابل درمان هستند، اما درمان‌های خانگی در صورت عدم انجام صحیح و بهداشتی می‌تواند منجر به عوارض شود. این عوارض نیاز به توجه فوری یک متخصص پا یا پزشک دارد.

علائم رشد ناخن پا:

اکنون که می‌دانید ناخن فرورفته چیست، می‌توانیم به شما بگوییم هنگام تشخیص خود عفونت ناخن فرورفته به چه نکاتی توجه کنید.

اگر هر یک از علائم زیر را داشته باشید، ممکن است دچار عفونت ناخن فرورفته شده باشید:

  • تورم در ناحیه آسیب دیده
  • درد هنگام لمس ناحیه
  • زیر ناخن پای آسیب دیده خود احساس فشار می کنید
  • احساس ضربان در ناحیه
  • بوی بد از ناحیه آسیب دیده می آید
  • گرما در ناحیه عفونی و اطراف آن (این روشی است که بدن شما به شما می گوید که عفونت دارید و در عین حال با عفونت مذکور مبارزه می کند)
  • سفت شدن پوست اطراف ناخن آسیب دیده، همراه با قرمزی
  • ممکن است تجمع/تراوش مایع در ناحیه آسیب دیده را تجربه کنید
  • ناخن شما ضخیم، زرد شده یا ترک خورده است. این یکی از علائم کلیدی عفونت قارچی است و هرگز نباید نادیده گرفته شود
  • حتی ممکن است آبسه ای ایجاد کنید که با چرک پر می شود، در ناحیه ای که ناخن شما پوست شما را سوراخ کرده است.
  • لبه های ناخن شما دارای رشد بیش از حد بافت جدید و ملتهب است

درست مانند هر مشکل پزشکی دیگر، ناخن فرورفته با علائم جزئی شروع می شود که در صورت عدم تمایل بعداً می تواند جدی تر شود. همیشه باید سعی کنید مشکلی را زمانی که در مرحله جوانه زدن است شناسایی کنید تا بتوانید قبل از اینکه خیلی جدی شود از آن مراقبت کنید.

چه کسی ناخن های زیر گوشت را درمان می کند؟

 اگر تا به حال از خود پرسیده اید، "چه کسی ناخن های زیر پا را درمان می کند؟" ما این شک را برای شما برطرف خواهیم کرد. بهترین فردی که ناخن های زیر پا را درمان می کند، متخصص پا است.

بسیاری از مردم هنوز از کارهایی که متخصصین پا انجام می دهند آگاه نیستند و هنوز این سوال را می پرسند که "متخصص پا چیست؟"

متخصص پا یک متخصص پزشکی است که به مشکلات مربوط به پا و ساق پا کمک می کند. ما می توانیم با عوارض ناشی از مسائل بهداشتی مانند دیابت مقابله کنیم و حتی آسیب های جزئی و عمده را درمان کنیم. مردم همچنین ما را پزشکان پا یا پزشکان پزشکی پا و همچنین متخصص کایروپود می نامند.

اگرچه یک متخصص پا یک پزشک است، اما آنها به دانشکده های پزشکی سنتی نمی روند. مدارس و انجمن های حرفه ای جداگانه ای برای متخصصین پا وجود دارد.

ما می‌توانیم جراحی انجام دهیم، استخوان‌های شکسته را بازنشانی کنیم، آزمایش‌های آزمایشگاهی یا اشعه ایکس را سفارش دهیم و حتی به استخوان‌های شکسته استراحت دهیم. ما کاملاً مجوز انجام این کار را داریم و اغلب در کنار سایر متخصصان که مشکلات پا و ساق پا را درمان می کنند کار می کنیم.

مدیریت ناخن های زیر گوشت در خانه؟

اگر ناخن فرورفته شما به نظر می رسد که در حال جوانه زدن است و هنوز در مرحله اولیه است، می توانید ادامه دهید و یکی از روش های مدیریت ناخن فرورفته زیر را امتحان کنید.

  • هرگز ناخن خود را خم نکنید یا نکشید! این می تواند پوست را به شدت بشکند و منجر به عوارض وحشتناکی شود. ممکن است بتوانید با بلند کردن پوست خود به آرامی با یک تکه نخ به ناخن فرو رفته خود دسترسی پیدا کنید. فقط مطمئن شوید که هرگز آن را به زور باز نکنید، و همچنین قبل از اینکه بخواهید عفونت ناخن فرورفته خود را درمان کنید، دست‌هایتان را ضدعفونی و تمیز کنید.
  • برای تخلیه چرک ناحیه آسیب دیده و کاهش درد، باید یک سطل را با آب گرم پر کنید و نمک اپسوم یا نمک درشت را به آن اضافه کنید. سپس، به آرامی پای خود را در این محلول آغشته کنید تا پوست اطراف ناخن پایتان نرم شود.
  • پس از نرم شدن پوست و تخلیه آن از هرگونه چرک، می توانید یک لوسیون یا کرم آنتی بیوتیک/ضد قارچ را روی ناخن و پوست اطراف و زیر آن قرار دهید. کرم را مستقیما بمالید.
  • اگر درد شما غیر قابل تحمل است، می توانید از داروهای بدون نسخه (OTC) برای کمک به آن استفاده کنید. جدای از این، می توانید از داروهای OTC نیز برای کاهش تورم و ناراحتی استفاده کنید. با این حال، اگر درد واقعا غیرقابل تحمل است، پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از داروهای OTC و تلاش برای درمان آن، به یک متخصص پا مراجعه کنید.

پس از اینکه تمام موارد بالا را امتحان کردید، اگر درد و عفونت شما پس از چند روز ادامه یافت، توصیه می‌شود به یک متخصص پا مراجعه کنید. آن‌ها می‌توانند خیلی راحت‌تر به قسمت زیرین ناخن شما دسترسی داشته باشند، بنابراین آنتی‌بیوتیک‌های موضعی شما می‌توانند به سرعت استفاده شوند و اثر بهتری داشته باشند. جهت مشاوره با بهترین متخصص با ما درتماس باشید.

تلفن رزرو: 02143682