وروکاس روی پا چیست؟ Featured

05 تیر

وروکاس روی پا چیست؟

عفونت های وروکا یا وروکا یک ویروس هستند. این بیماری توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود و بسیار مسری است. وروکا روی پا معمولاً در کف نواحی اطراف انگشتان پا دیده می شود. این ویروس‌ها در محیط‌های مرطوب رشد می‌کنند و به طور دوره‌ای در کودکان در پارک شیوع پیدا می‌کنند (مانند بیماری دست، پا، دهان). وروکاها به نوعی شبیه گل کلم به نظر می رسند، اما به دلیل فشار زمانی که روی کف پای شما قرار می گیرند، صاف می شوند.

گاهی اوقات وروکا می تواند بدون درد باشد، اما اغلب اوقات بسیار ناراحت کننده و حتی دردناک است. آنها می توانند یک شبه ناپدید شوند یا می توانند برای سال ها پایدار باشند.

وروکاس چگونه تشکیل می شود؟

همانطور که قبلا ذکر شد، عفونت وروکا توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. داستان‌های بسیاری از همسران پیر در مورد علل ابتلا به این بیماری وجود دارد و رایج‌ترین آن‌ها این است که "استخرها باعث ایجاد جوش می‌شوند". اگرچه این درست است، اما به زمینه کمی بیشتری نیاز دارد. استخرها به خودی خود باعث عفونت وروکا نمی شوند، اما از آنجایی که وروکا بسیار مسری است، ایجاد وروکا از حضور در یک استخر شنا با فردی که مبتلا شده است بسیار آسان است.

عفونت متقاطع بسیار رایج است، و اگر مبتلا به وروکا هستید و با پای برهنه راه می‌روید، احتمالاً فرد پابرهنه بعدی را که در همان طبقه راه می‌رود، آلوده خواهید کرد. شما همچنین می توانید آن را با تماس مستقیم با وروکای شخص دیگری بگیرید. در واقع، شما حتی می توانید به خودتان مسری باشید. اگر مبتلا به وروکا هستید و آن را لمس می کنید و سپس سایر قسمت های بدن خود را لمس می کنید، احتمالاً عفونت وروکا را گسترش می دهید.

چگونه بفهمم که روی پاهایم وروکاس دارم؟

اشتباه گرفتن وروکاس روی پا با انواع دیگر زگیل ها و میخچه ها بسیار آسان است. به همین دلیل است که دانستن علائم متمایز وروکاس مهم است (بله، این جمع verruca است!). به این ترتیب می توانید آنها را شناسایی کنید و شکل صحیح درمان وروکا را به آنها بدهید.

برخی از عوامل شناسایی کلیدی در مورد وروکاس وجود دارد که می تواند به شما کمک کند آنها را از همه این بیماری های دیگر جدا کنید:

  • یک نقطه سیاه در مرکز پوست برجسته وجود دارد (در بیشتر موارد)
  • "زگیل" به شکل عجیبی به شکل گل کلم است
  • هنگامی که فشار می آورید، یک نوع درد گزنده را احساس می کنید
  • توده کوچک و خشن است
  • ممکن است چندین مورد روی دست ها و اطراف دهانتان نیز وجود داشته باشد (در مورد بیماری دست، پا و دهان یا به اختصار HFM که در بیشتر کودکان رایج است)

خوب، من وروکاس روی پاهایم دارم. حالا چی؟

اگر متوجه هر یک از علائم بالا شده اید، به احتمال زیاد بر روی پاهای خود وروکاس دارید. می‌توانید با استفاده از درمان‌های خانگی با آنها مقابله کنید، اما هیچ چیز بهتر از درمان Verruca ما در چشام کار نمی‌کند.

اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا با وروکا سروکار دارید یا خیر، همیشه می‌توانید یک قرار ملاقات با کلینیک نسخه رزرو کنید، جایی که متخصصان برتر پا ما می‌توانند وضعیت شما را به درستی تشخیص دهند.

بسته به شدت بیماری شما راه های مختلفی برای درمان وروکا در چشمه وجود دارد. رایج ترین آنها عبارتند از سالیسیلیک اسید، کرایوتراپی و درمان سوئیفت وروکا. متخصصین پا ما می توانند به شما بگویند که کدام درمان وروکا برای شما بهترین است.

در اینجا برخی از اطلاعات در مورد هر درمان verruca آمده است:

اسید سالیسیلیک:

کرم‌ها، ژل‌ها و گچ‌های دارویی زیادی برای درمان زگیل و وروکا وجود دارد. می‌توانید این‌ها را بدون نسخه بخرید، اما فقط در صورتی این کار را انجام دهید که مطمئن باشید عفونت وروکا است. بیشتر این ها حاوی اسید سالیسیلیک هستند که یک عنصر کلیدی در درمان عفونت های وروکا است. هنگام استفاده از این داروها مراقب باشید و سعی کنید تا حد امکان در نواحی اطراف کمتر استفاده کنید زیرا می تواند باعث تحریک پوست سالم شود. حتی می توانید با ژل نفتی غیر معطر و طبیعی از پوست اطراف عفونت verruca محافظت کنید. سعی کنید هیچ یک از درمان ها را روی پوست شکسته انجام ندهید. می توانید از قبل با خیس کردن آن در آب و مالیدن آن ناحیه را نرم کنید تا پوست سفت اضافی از بین برود. پس از خشک شدن، مطمئن شوید که ناحیه آسیب دیده را با گچ بپوشانید. درمان را با توجه به توصیه متخصص پا/داروساز خود اعمال کنید.

سرما درمانی:

این فرآیند منجمد کردن زگیل یا وروکا با استفاده از نیتروژن مایع است تا از بین برود. اکثر داروسازان دارای فرآورده‌های کرایوتراپی OTC هستند که حاوی گازهای دیگر هستند، اما این‌ها معمولاً خیلی خوب کار نمی‌کنند، زیرا نمی‌توانند در دمای پایین‌تر از نیتروژن مایع منجمد شوند، به همین دلیل است که بهتر است برای انجام این کار به یک متخصص پا مراجعه کنید (کتاب یک قرار ملاقات با Bucks Foot Clinic امروز!). در طول کرایوتراپی، پزشک نیتروژن مایع را با استفاده از یک اسپری یا یک جوانه پنبه به وروکا شما اعمال می کند. بسته به اندازه و مکان و همچنین روش مورد استفاده، معمولا بین 5-30 ثانیه طول می کشد تا انجماد شود. ممکن است مجبور شوید درمان را چندین بار تکرار کنید تا زمانی که وروکا یا زگیل در نهایت از بین برود. اما نشان داده نشده است که سرما درمانی بهتر از اسید سالیسیلیک عمل می کند و اغلب می تواند منجر به تاول و زخم شود که می تواند دردناک باشد، به همین دلیل است که برای کودکان کوچکتر توصیه نمی شود.

درمان SWIFT Verruca:

یک فناوری نسبتاً جدید است که در بریتانیا توسعه یافته است و برای درمان وروکا توسط متخصصین پا در سراسر جهان مجوز دریافت کرده است. از انرژی مایکروویو استفاده می کند که از طریق یک کاوشگر بر روی پوست قرار می گیرد تا ناحیه آسیب دیده را درمان کند. با این درمان، می‌توانید تنها در یک نشستن از شر چندین وروکا و زگیل خلاص شوید و در انجام این کار سریع و کارآمد است. گیلاس بالای آن این است که بعد از آن نیازی به بیهوشی یا پانسمان ندارید!

نتیجه

اگر می‌خواهید به‌طور موثر و دائمی وروکا خود را حذف کنید، ما درمان سوئیفت خود را در چشمه پیشنهاد می‌کنیم. اکثر متخصصین پا این روش درمانی را انتخاب می کنند زیرا راه حل بسیار کارآمد و خوبی برای مشکل وروکا در پاها است.

 

لطفا برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید: 02143682